maandag 7 mei 2012

Heimwee en boogschieten

Zo af en toe blijven emoties toch een vreemd iets.  Mijn lief is op stage naar Engeland, en blijft een paar maanden weg.  Zij heeft last van heimwee, 'homesick', het verlangen naar en het missen van thuis. 

Ik daarentegen ben gewoon thuis, ben niet in een 'ver' land... en toch voelt het als heimwee wat ik heb.  ik mis haar, maar ook haar aanwezigheid.  Mijn huisje voelt niet meer volledig als 'mijn huis', want een redelijk aantal dagen per week was zij bij me, en was het ons huis, en dat ontbreekt nu. Het voelt... anders. Een goede ervaring uiteraard, maar wel zwaar, voor ons beiden.



Maar er zijn ook leuke dingen.  Gisteren had ik een informatiemiddag in het Olympisch Stadion in Amsterdam: Ik heb me een paar maanden geleden ingeschreven als vrijwilliger voor het Europees kampioenschap Boogschieten!


Van 21 tot 26 mei komen meer dan 400 handboogsporters en begeleiders uit heel Europa naar het Olympisch Stadion in Amsterdam. Behalve Europees kampioen worden, kunnen zij tijdens dit toernooi startplaatsen verdienen voor de komende Olympische Spelen in Londen.
Daarnaast zijn er ook nog startbewijzen te veroveren voor de Wereld Spelen 2013 in Columbia.

Lees alles over het EK 2012 op deze website en kom kijken naar de wedstrijden uit het programma. De toegang is gratis! Wist u dat op vrijdag 25 mei (Olympische kwalificatiedag) en zaterdag 26 mei (finales) hele bijzondere wedstrijden op het programma staan? Kijk hier voor het programma.
http://www.ecarchery2012.nl/
 19, 20 en 26 mei zal ik als vrijwilliger aanwezig zijn, dus toch ook wel iets leuks!

1 opmerking:

  1. Gelukkig doe jij ook gewoon leuke dingen schat! Ja, heimwee is een raar iets waar we allebei last van hebben nu; maar toch ook niet zo raar. Enneh... over 24 dagen ben je alweer hier! En daarna nog maar een paar weken voor ik thuis ben... gaat hard hoor!

    BeantwoordenVerwijderen