dinsdag 8 mei 2012

Briefje onder de deur

Ik ben (Binnenkort al 10 jaar) werkzaam als systeembeheerder in een verzorgingshuis. In die hoedanigheid kom ik zo af en toe leuke, verrassende of, soms, trieste situaties en meldingen tegen. Om die te bewaren, en te onthouden voor de toekomst wil ik deze ook hier wegschrijven, met hun eigen label.

Een flink aantal jaar geleden alweer kwam ik op een dag op mijn werk, gewoon de sleutels ophalen bij de receptie en naar boven naar mijn kantoor.  Ik doe de deur open, en er ligt een briefje op de grond, vlak achter de deur, die onder de deur door is geschoven. Na het lezen van het briefje ging ik op mijn bureaustoel zitten en heb nog een behoorlijke tijd zo gezeten, op mijn stoel, starend naar het briefje dat voor me op mijn bureau lag, lezend en mezelf verbazend.

Op het briefje stond:

"Hij doet het niet"


Dat was alles wat er stond.  Geen naam, geen afzender, niet wat het niet doet, niet wat die dan niet doet.  Alleen maar dat ene zinnetje, die vier woorden.  Ik heb het briefje naast me opgehangen en ben aan het werk gegaan, maar die melding... ik heb er nooit meer iets over gehoord, geen indicatie van wie die toen is geweest.  En nog steeds vraag ik me af...............

1 opmerking: