vrijdag 11 mei 2012

Nieuwe speeltjes!

Nou ja, het zijn geen speeltjes, maar ja, de titel spreekt me aan.  Van de week heb ik via BespaarBazaar.nl een energiemeter besteld, waarmee ik kan meten wat apparaten aan stroom verbruiken.  We hopen op den duur te gaan samenwonen, ik ben al aan het zoeken naar een huisje (Ik moet in principe voor 10 december iets vinden) maar ik werd er laatst op gewezen dat ik niet zou weten wat onder andere stroom kost.  Nu ben ik de verschillende apparaten langs aan het lopen om ze op te meten, per 24 uur (Zoals de koelkast)  of per gebruik (zoals de wasmachine en de droger).  Tot nog toe moet ik toegeven dat mijn ouders gelijk hadden, ik had verbruik, en de kosten ervan, te hoog begroot.  Alleen de lampen kan ik nog niet mee nemen in het meten, omdat die niet in een stopcontact gaan.  Het is in ieder geval een leuk ding, en erg nuttig!

En ik noemde hem net al: De droger.  Waar ik nu zit heb ik een droger van het RIBW, echter die was de afgelopen 6 weken kapot, en moest vervangen worden. Een voordeel van hier zitten is dat het vervangen mij geen geld kost, het nadeel is dat het door bureaucratie inderdaad langer duurt, en dat er mensen in mijn appartement moeten komen om hem te plaatsen, maar het is nu goed gegaan en netjes gegaan, dus vanaf vandaag heb ik weer een wasdroger!  Ik weet, het kost energie en geeft slijtage aan de kleding, maar het is toch praktischer als kleding over alle verwarmingen en de railing van het douchegordijn heen hangen.

1 opmerking:

  1. Yayyy je kan weer drogen! Je weet dat je afgelopen week m'n droogrek had kunnen lenen he, als je die in de Alto had weten te proppen ;-) Ennuh... niet schrikken van het verbruik van je nieuwe droger =P
    Trouwens, bij ons komt er voorlopig geen droger in hoor! haha

    BeantwoordenVerwijderen