zondag 16 september 2012

Ontspannen drukte

Een lekker rustige zondag, gisteren met boogschieten, mijn tafel verkopen en verjaardag van mijn nichtje was het best wel intensief en druk, en met veel prikkels.. Vandaag dus het plan opgevat om het wat rustiger aan te doen.  Eerst rustig wakker worden (uit onszelf.. rond 8 uur… AAARRRGGGGCCHHH!)  en ontbijten met een boterhammetje ei, lekker suffen, heerlijk.  Eind van de ochtend toch maar eens de auto vol geladen, het grootste deel van het gereedschap, zaagtafel en workmates ingeladen om terug te brengen naar mijn vader; Voor nu is de verbouwing toch echt even voorbij! Ook even gezellig bijkletsen met mijn pa die alleen thuis is, nog even een zelf gebakken boterham smeren en daarna weer door. 

Het oorspronkelijke plan, wat gaan we doen vandaag?  “Well Pinky, the same thing we do Every day, try to take over the world!”

Oh, wacht, dat is wat anders…. nee, we hebben het er al een paar weken over om maar eens naar de Grebbeberg te gaan hij staart ons zo mooi aan als we op het balkon zijn.. Maar ach, we zijn nu toch in de Betuwe, ook maar eens wat van mijn geboortestreek laten zien aan mijn liefje.  Het Hemmense Bos, in (je raad het al) Hemmen.  Een mooi kasteelbos, waarvan het kasteel enkel nog wat ruïneresten zijn, maar wel met een kasteeltuin die gerenoveerd is, en een mooie wandeling.  Langs de plek waar we met Scouting altijd overvliegen hadden, nog even langs het kerkje gewandeld, en zo rond het bos weer terug bij de auto. 

In de auto besloot ik (die niet van onverwachte dingen houd) om ook nog maar even kort te stoppen bij het kleine begraafplaatsje in Hemmen… Oh, en om als we toch door Zetten komen ook even af te slaan en langs mijn oude basisschool te rijden, even rondkijken… Oh, maar nu zijn we dichtbij mijn oude scoutinggroep dus ook daar maar even langs….. en daar tegenover, als we toch geparkeerd zijn, is een galerie, laten we daar ook maar even naar binnen gaan….

Uiteindelijk van de Grebbeberg weer niets gekomen, maar wel een heerlijk rustige, ontspannen zondag gehad, met een voor mij erg mooie ‘Trip down memory lane’

 

 

 

1 opmerking:

  1. Was een erg gezellige dag zo! En inderdaad, even ontspannen was na gisteren wel nodig...

    BeantwoordenVerwijderen